Amateurfunk Forum

Fragen und Antworten zum Thema Funk
irc
Aktuelle Zeit: Mo 19.2.2018 18:46

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: ICOM IC910 Tonfrequenz Betrieb
BeitragVerfasst: Mi 31.1.2018 16:58 
S8
S8

Hallo,

ich betreibe einen IC910 und habe mit den Einstellungen ein Problem. Ich möchte während des Sendens (und nur dann) ein Tonfrequenzsignal von 88,5 Hz aussenden. Die Einstellung soll möglich sein über das Menü SET und dann FM laut Handbuch Seite 60. Der dort angegebene Menüpunkt "ton 144" erscheint im Menü aber nicht. Ton-Squelch "t59 144" allerdings schon.

Ton-Squelch Betrieb funktioniert, Seite 30
Tonfrequenz einstellen funktioniert nicht, auf Seite 35 links unten
"FM" drücken funktioniert, nochmals "FM" drücken für Repeaterbetrieb funktioniert nicht, Seite 33 links oben

Wo ist mein Denkfehler?

Betreff des Beitrags: Re: ICOM IC910 Tonfrequenz Betrieb
BeitragVerfasst: Mi 31.1.2018 20:13 
S7
S7

Diese Info kommt von mods.dk

On the European, Swedish and Italian version it is not possible to enable the Tone Encoder (CTCSS) only. In theese three version of the IC-910H both encode and decode is enabled at the same time. This can be a problem when working some FM satellites and also some repeaters that uses Sub Tone for receive but do not transmit any Sub Tone itself.

Remove the screws for the top cover and lift it up very carefully. Be sure not to damage the speaker cable.
Remove the screws for the bottom cover and remove it 3. Remove the two screws on each side that mounts the front to the radios chassie.
Be carefull not to destroy any of the connections between the front and the rest of the radio.
Be sure not to pul any cables out of their sockets in the radio!
Unplug the cables that is connected in the front unit. If needed make a picture.
Look at the backside of the Display board that looks like the picture.

Dateianhang:
ic-910_tone_encoder.jpg

Top left is a vertikal row with resistors can be seen.
Beside the resistors to the right a vertical row with diodes is located.
From top is the diodes called D1, D2, D3, HD4, D5, D6, D7, HD8.
To enable separate Sub Tone and Tone Squelch:

Remove remove D3.

When D3 is removed, also Korean Auto Repeater function is anabled. (See operating manual) If you do not want to use this function you can disable it in the "SET --> FM" menu. (See operating manual) If you rather want to use the American Auto Repeater function (See operating manual) you need to install D2 located just above D3.

Put the radio togehter. The cables between the radio and front unit is short so be careful not destroying anything.

When this mod is done the 1750Hz function will be lost. To be able to use 1750 you need to by a microphone with built in 1750Hz function. I use a HM-15 and it works great.

Das ganze natürlich ohne Gewähr.

73
Sigi

Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.

Betreff des Beitrags: Re: ICOM IC910 Tonfrequenz Betrieb
BeitragVerfasst: Do 1.2.2018 16:49 
S8
S8

dajetzi hat geschrieben:
On the European, Swedish and Italian version it is not possible to enable the Tone Encoder (CTCSS) only.
Hallo Sigi, vielen Dank für den Hinweis.

Das ist ja der Hammer! Da konfiguriere ich mir hier einen Wolf, zweifele an meinem Können und dann so was Banales. :(

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde